Przejdź do treści
logo-3

10.04.2024

Innowacje w Logistyce i Produkcji
Współpraca Nauka – Biznes

1
gości z 96 firm, organizacji, szkół i uczelni
1
prelekcji i wykładów
1
partnerów
1
patronów medialnych
1
wystawców

SALA 2

Otwarcie konferencji

Rektor Politechniki Opolskiej dr hab. inż. Marcin Lorenc, Bogusław Gnat Prezes LUCA Logistic Solutions

Od symulacji do bliźniaka cyfrowego

Krystian Kogut, InterMarium Sp. z o.o. – FlexSim® Authorized Distributor

Zastosowanie technologii NFC w łańcuchu dostaw od producenta do konsumenta. Monitorowanie temperatury i weryfikacja oryginalności produktów poprzez zastosowanie aktywnych kolektorów danych NFC i pasywnych etykiet NFC

Jonasz Borowski,  PPU COMEX Sp. z o.o.

Asmet…..historia firmy, która w jednym Centrum Logistycznym ujarzmiła wiele zautomatyzowanych systemów wspierających

Tomasz Dębicki, Menedżer Logistyki Asmet

Przerwa kawowa

Logistyka w dobie sztucznej inteligencji – korzyści z zastosowania nowoczesnych technologii w procesach logistycznych

Bartłomiej Jabrocki, OPTIDATA

Just in time - koszty magazynowania czy coś więcej? Lean Center

Jakub Kocjan  – specjalizacja Lean Manaegment

BOXSS – automatyczny system składowania dla małych i średnich magazynów w logistyce i przemyśle

Marek Wojnecki – Przedstawiciel Techniczno-Handlowy, rozwój sprzedaży automatyki pojemnikowej LoopStore ze strukturami regałowymi NEDCON Silesia.

Algorytmy optymalizacyjne oraz sztuczna inteligencja (AI) w logistyce

BOGUMIŁ ZIĘBA CEO, INOVATICA AGV  i KRZYSZTOF CHAŁADYN Wiceprezes Zarządu, Otimo sp. z o.o.

Przerwa na lunch

Inteligentna intralogistyka, czyli jaka?

Adam Pajda Dyrektor Linii Biznesowej Intralogistyka, Astor

Zastosowanie robotyzacji w logistyce i automotive

Michał Kulbacki, Kastell

Zamknięcie konferencji

Bogusław Gnat, Luca Logistic Solutions 

Otwarcie konferencji

Rektor Politechniki Opolskiej dr hab. inż. Marcin Lorenc, Bogusław Gnat Prezes LUCA Logistic  Solutions

Sala 1

Rewolucja w branży automotive: napęd elektryczny, ogniwa wodorowe, czy może jednak silniki spalinowe?

Prof. Dr hab. Inż. Jarosław Mamala Prezes Zarządu, Park Naukowo – Technologiczny

Mobilna diagnoza urządzeń. Popraw wydajność i obniż koszty operacyjne: Studium przypadku z wykorzystaniem platformy SOTI

Michał Oliwa, Account Manager, SOTI

Innowacje w logistyce w XXI w.

Dr Marcin Pawęska, prof. MWSLiT. Rektor Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki I Transportu. 

Przerwa kawowa

Zalety stosowania systemów RFID w automatyzacji procesów logistycznych

inż. Łukasz Szłapa specjalista ds. aplikacji TURCK

Dobre i najlepsze praktyki w logistyce

dr Grzegorz Mazurkiewicz prof.SAN Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

Optymalizacja transportu wewnętrznego

Piotr Bogucki – Lean Technology Poland

Klaster "LODZistics" - łączymy potencjały

doc. dr inż. Marek Sekieta, Prezes Zarządu Związku Pracodawców „LODZistics” 

Przerwa na lunch

Koszty transportu niższe nawet o 30% dzięki optymalizacji tras

Mariusz Stasiak Prezes Zarządu Emapa S.A.

CollaboMation: Przyszłość produktywności magazynu poprzez płynną interakcję człowieka z zautomatyzowanymi systemami

Paweł Adamczyk, Proglove

LiFi - Szybki i bezpieczny Internet za pomocą światła

Robert Karwacki – Solutions System Designer, Signify Polska

Zamknięcie konferencji

Bogusław Gnat, Prezes LUCA Logistic  Solutions

Rozwinięcie tematów

Rewolucja w branży automotive: napęd elektryczny, ogniwa wodorowe, czy może jednak silniki spalinowe?

Podczas prezentacji poruszone zostaną kwestie zmian systemowych w branży automotive, a w szczególności trendy w rozwoju nowoczesnych układów napędowych w tym elektrycznych, ogniw wodorowych, a także spalinowych.
Przedstawione zostaną różnice w technologii ich wykonania i postrzegania przez użytkowników czy ich wpływ na potencjalne zmiany na przemysł motoryzacyjny. Zostaną omówione zalety i wady każdej z tych technologii, ich zróżnicowane zastosowania oraz perspektywy rozwoju z uwagi na znaczenie ekologiczne i ekonomiczne poszczególnych rozwiązań.

Prof. Dr hab. Inż. Jarosław Mamala Prezes Zarządu, Park Naukowo – Technologiczny

Modelowanie elastycznych systemów produkcyjnych z wykorzystaniem FlexSim®

Krystian Kogut, FlexSim

Mobilna diagnoza urządzeń. Popraw wydajność i obniż koszty operacyjne: Studium przypadku z wykorzystaniem platformy SOTI

Michał Oliwa, Account Manager, SOTI

Zastosowanie technologii NFC w łańcuchu dostaw od producenta do konsumenta. Monitorowanie temperatury i weryfikacja oryginalności produktów poprzez zastosowanie aktywnych kolektorów danych NFC i pasywnych etykiet NFC

Jonasz Borowski,  PPU COMEX Sp. z o.o.

Innowacje w logistyce w XXI w.

Utylizacja nowoczesnych technologii stanowi kluczowy aspekt funkcjonowania współczesnych organizacji zajmujących się łańcuchami dostaw i jednocześnie bardzo złożony problem badawczy. Innowacje wdrażane i wykorzystywane w ramach nowych ekosystemów takich jak IoT (Internet of Things), zwiększające się znaczenie sztucznej inteligencji oraz – ogólniej – przełomy technologiczne dokonywane w ramach „czwartej rewolucji przemysłowej” – stanowią dziś element rzeczywistości, który jest obecnie nie do zignorowania.
Jako wybitny teoretyk logistyki i jednocześnie osoba ściśle związana z szeroko rozumianą branżą TSL w praktyce, dr Pawęska nakreśli unikalną perspektywę kluczowych wyzwań i możliwości stwarzanych bezustannie przez nową rzeczywistość.

Dr Marcin Pawęska, prof. MWSLiT. Rektor Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki I Transportu. 

Asmet…..historia firmy, która w jednym Centrum Logistycznym ujarzmiła wiele zautomatyzowanych systemów wspierających

– Jak przygotowaliśmy Centrum Logistyczne do obsługi zróżnicowanych segmentów rynku?
– Firma Asmet jako Lider w branży produkcji i dystrybucji elementów złącznych, podjęła wyzwanie zapewnienia wysokiego poziomu obsługi klientów w oparciu o zaawansowane technologie w logistyce.
Wciąż zmieniające się oczekiwania klientów stworzyły nam okazję do zaprojektowania transparentnych podsystemów, które zintegrowaliśmy z mózgiem naszej intralogistyki – systemem WMS.
O doświadczeniach w implementacji rozwiązań optymalizujących m.in. składowanie, transport wewnętrzny, kompletację zamówień i dostawy w systemie  kanban bezpośrednio na linie montażowe – opowiemy Wam w tej krótkiej historii.

Tomasz Dębicki
Menedżer Logistyki
Asmet

Zalety stosowania systemów RFID w automatyzacji procesów logistycznych

Bazując głównie na technologii RFID możemy zwiększać wydajność, sprawniej zarządzać magazynami, eliminować błędy w dostawach czy kontrolować majątek produkcyjny. Zachęcamy do wzięcia udziału w prelekcji „Zalety stosowania systemów RFID w automatyzacji procesów logistycznych”, podczas której będzie mowa o optymalizacji procesów przepływu materiału i wyrobów w logistyce korzystając z technologii RFID.  

inż. Łukasz Szłapa specjalista ds. aplikacji TURCK

Logistyka w dobie sztucznej inteligencji – korzyści z zastosowania nowoczesnych technologii w procesach logistycznych

Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji w logistyce firmy nie tylko rozwijają się pod kątem biznesowym, ale także optymalizują procesy, zwiększają efektywność oraz obniżają koszty. W naszej prelekcji skoncentrujemy się na przedstawieniu potencjału sztucznej inteligencji w systemach WMS, TMS i YMS. Zaprezentujemy konkretne korzyści oraz dostarczymy inspiracji i wiedzy na temat najnowszych rozwiązań. Zwrócimy szczególną uwagę na nasze autorskie algorytmy planowania, które są nieustannie doskonalone dzięki wykorzystaniu narzędzi chmurowych, w tym MS Azure, co zostało docenione przez firmę Microsoft tytułem Partner roku 2023.

Bartłomiej Jabrocki, OPTIDATA

Dobre i najlepsze praktyki w logistyce

Zmiany zachodzące w logistyce to nie tylko zastosowanie sztucznej inteligencji i cyfryzacja łańcuchów dostaw, ale także zmiany w sposobie działania i wykorzystywaniu posiadanych zasobów przynoszące konkretne i pozytywne rezultaty oraz zawierające w sobie pewien potencjał innowacji. Zapraszamy do zapoznania się z rozwiązaniami które mogą być dobrymi praktykami w tym zakresie.

dr Grzegorz Mazurkiewicz prof.SAN Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

Just in time - koszty magazynowania czy coś więcej?

Jakub Kocjan  – specjalizacja Lean Manaegment

Optymalizacja transportu wewnętrznego

Wykorzystanie systemów modułowych do budowy linii montażowych oraz infrastruktury intralogistycznej
Roboty AMR/AGV, które w autonomiczny sposób transportują komponenty i produkty w fabrykach i magazynach. System lokalizacji RTLS służący m.in. do analizy ruchu obiektów, wspierania kompletacji, poprawy bezpieczeństwa. Systemy E-KANBAN ułatwiające zarządzanie przepływem materiału
Rozszerzona rzeczywistość AR, ułatwiająca serwis urządzeń, usprawniająca montaż oraz komunikację

Piotr Bogucki – Lean Technology Poland

BOXSS – automatyczny system składowania dla małych i średnich magazynów w logistyce i przemyśle

BOXSS to innowacyjne rozwiązanie automatyki magazynowej, pojemnikowej BOXSS, dedykowane dla firm, które chcą przejść z systemów manualnych na automatyczne, ale nie są gotowe do dużych inwestycji i szukają rozwiązań pudełkowych i modułowych, które będą rosnąć wraz z firmą. Firmy takie często szukają rozwiązań, aby zacząć od małej instalacji i sukcesywnie zwiększać jej pojemność oraz wydajność. Wariant automatyki pojemnikowej z niskimi układnicami ROBIN, oferuje dostosowanie do niskiej zabudowy. Procesy transportu pionowego i poziomego możemy automatyzować za pomocą LiftBOX i ShuttleBOX. Wymienione rozwiązania możemy ze sobą integrować i tworzyć bardziej zaawansowane projekty, obsługujące wiele procesów jednocześnie.

Marek Wojnecki – Przedstawiciel Techniczno-Handlowy, rozwój sprzedaży automatyki pojemnikowej LoopStore ze strukturami regałowymi NEDCON Silesia.

Klaster "LODZistics" - łączymy potencjały

Klaster „LODZistics” to unikalna, silna oddolna inicjatywa, zrzeszająca podmioty powiązane z sektorem TSL: uczelnie wyższe kształcące na kierunkach związanych z logistyką i transportem, szkoły średnie, instytucje otoczenia biznesu, a przede wszystkim wiodące firmy tego sektora, w tym międzynarodowych operatorów logistycznych. Siłą klastra są ludzie, ich wiedza i entuzjazm, dzięki czemu wymiana opinii i doświadczeń pozwala osiągnąć efekt synergii na niespotykaną skalę.

doc. dr inż. Marek Sekieta, Prezes Zarządu Związku Pracodawców „LODZistics” 

Algorytmy optymalizacyjne oraz sztuczna inteligencja (AI) w logistyce

Algorytmy optymalizacyjne oraz sztuczna inteligencja (AI) odgrywają kluczową rolę w optymalizacji procesów logistycznych. Wykorzystując zaawansowane techniki matematyczne i uczenie maszynowe, te narzędzia pozwalają na zoptymalizowanie tras, optymalizację procesów magazynowych (np. Order Picking) czy optymalizację procesów dystrybucji. Algorytmy przyczyniają się do zwiększenia efektywności i wydajności operacyjnej i obniżenia kosztów logistycznych. Natomiast, sztuczna inteligencja, wykorzystując analizę dużych zbiorów danych oraz algorytmy uczenia maszynowego, umożliwia bardziej zaawansowane przewidywanie popytu, optymalizację zapasów oraz dynamiczne dostosowywanie planów transportowych do zmieniających się warunków.

BOGUMIŁ ZIĘBA CEO, INOVATICA AGV  i KRZYSZTOF CHAŁADYN Wiceprezes Zarządu, Otimo sp. z o.o.

Koszty transportu niższe nawet o 30% dzięki optymalizacji tras

Gdzie i ile można zaoszczędzić w transporcie, spedycji czy dystrybucji?  Co to jest ta optymalizacja? Gdzie mogę ją zastosować i jakie przyniesie mi korzyści? Jak to wdrożyć?
Na wszystkie te pytania odpowie Mariusz Stasiak – prezes zarządu Emapa S.A., dostawcy rozwiązań mapowych dla branży transportowej.

Mariusz Stasiak Prezes Zarządu Emapa S.A.

Inteligentna intralogistyka, czyli jaka?

Gdzie Inteligencja w systemach przemysłowych nie powinna kojarzyć się wyłącznie z rozwiązaniami AI . Próba szerokiego spojrzenia na transport wewnątrzzakładowy bazując na rzeczywistych use-case’ach z perspektyw autonomicznych robotów mobilnych, skalowalnych rozwiązań klasycznego przepływu materiałów i hybrydowych systemów intralogistyki łączących różne technologie.

Adam Pajda Dyrektor Linii Biznesowej Intralogistyka, Astor

CollaboMation: Przyszłość produktywności magazynu poprzez płynną interakcję człowieka z zautomatyzowanymi systemami

Zapoznajmy się z koncepcją Collabo-Mation jako kluczowego elementu przyszłościowej optymalizacji produktywności magazynu. CollaboMation to współpraca człowieka z automatyką, gdzie innowacyjne technologie integrują się z ludźmi, aby zoptymalizować procesy magazynowe oraz ułatwić życie. Płynna interakcja między ludźmi a zautomatyzowanymi systemami może przynieść korzyści w zakresie oszczędności czasu, redukcji błędów oraz zwiększenia jakości pracy i wydajności magazynowej. Przyjrzyjmy się, jakie technologie są obecnie wykorzystywane, oraz jakie zmiany może przynieść przyszłość.

Paweł Adamczyk, Proglove

Zastosowanie robotyzacji w logistyce i automotive

Michał Kulbacki, Kastell

LiFi - Szybki i bezpieczny Internet za pomocą światła

Każdego dnia coraz więcej urządzeń łączy się z Internetem, w większości bezprzewodowo. Częstotliwości radiowe są coraz bardziej zatłoczone. Czy mamy jakąś alternatywę? A co z bezpieczeństwem? Posłuchaj naszego wykładu, aby dowiedzieć się więcej.

Robert Karwacki – Solutions System Designer, Signify Polska

godzina 9:00

10.04.2024

Politechnika Opolska, ul. Mikołajczyka 16